2014. december 18., csütörtök

Vízi játékok, avagy mivel vegyem a fitoplankton mintát? 6. rész - a végjáték

Az előző részekben azokról a mintavételi eszközökről számoltam be, melyek a fitoplankton mintavételhez szükségesek lehetnek legyen szó akár folyóvizes, akár állóvizes gyűjtésről. Ebben a záró részben néhány személyes tapasztalatot és jó tanácsot szeretnék megosztani .
Miután bepakoltuk a gondosan kiválasztott és beszerzett mintavételi eszközöket, ne felejtsük el bepakolni a jegyzőkönyvet, tollat vagy ceruzát, gumicsizmát (lehetőleg egy jobbost és egy balost (még egyetemista koromban egyszer Borics Gábornak bepakoltam két balost...szegény, kicsit nyomta a lábát)) (és ha lehet legyen valaki, aki mindezt magával cipeli...1. kép).


 1. kép. Mintavételi eszközök terepi használata

Na meg a csónakot. Ami lehet nagy...


 2.kép. TIKTVF biológusai mintavételre készülnek

Vagy kicsi ...csak a megfelelő méretű autó kell hozzá.


3. kép. Amikor nem a méret a lényeg. (Pannon Egyetem, Limnológia Tanszék tulajdona)

 Fontos a megfelelő helyszín kiválasztása is. Legyen megfelenyílt víz (4. kép), ha már fitoplanktont akarunk gyűjteni..


4. kép. Gyékényes bányató.

Mert, ha csak a számítógép mögül megyünk a tutira, ezzel szembesülhetünk:

5. kép. Benövényesedett holtág

 És ami még nagyon fontos, a megfelelő témavezető, vagy kolléga kiválasztása. Mert ha épp nincs csónak, akkor valakinek be kell menni a mintáért..
 


6. kép. Mintavétel by VG
 
 Vagy, ha egy úszólápon kell átvergődni...


7. kép. Tiszadob adventure by BG and VG


Ha meg tél van, hát legyen nálunk balta, mindenképpen...



8. kép. Azok a régi igazi telek, mikor még perecre fagytak az algák.

Terepen egyetlen mentsvárunk a kellő alapossággal megpakolt autó. És bárcsak valamelyik hűtőládában hideg sör, akarom mondani hideg üdítő lenne...


9. kép. Minta szortírozás

Előfordulhat, hogy éjszaka kell mintát venni...

 
10. kép. A képen Abonyi Andrással mintázunk. 
  
 Vagy esetleg a munkaruha marha csábos..


11. kép. Tésasszony

És a végén ne felejtsünk el bepakolni naptejet és szúnyogriasztót, mert nagyon nagyon hasznos lehet!
A képek még egyetemista koromban készültek, mikor még én cipeltem, írtam, fotóztam, hoztam a frissítőt és a sütit. Ma már leginkább csak fotózok, mert szakdolgozók mindig lesznek, akiknek még minden új. :) Hálával tartozunk ezért a sorsnak :)

Ennyi.

 
Köszönet a sok szép emlékért Borics Gábornak, Várbíró Gábornak, Abonyi Andrásnak!
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése